broga.borga

sebenarnya kejadian ni dah lam berlaku tapi aku baru jek nak taip sebab tahap kemalasan lebih daripada tahap kerajinan tu yang buat cerita dah lapuk berkepuk2 baru nak tulis kat blog..huhuh...entri kali ni tentang aktiviti time cuti thaipusam iaitu memanjat bukit broga pagi2 buta..

tentatif aktiviti: 
1) berkumpul di foyer pada pukul 3 lbh..
2) menunggu rakan2 yang lain tiba..
3) menuju ke shell isi minyak
4) menuju broga hill


objektif:
1) nak tengok sunrise ( syahmi leh cadang lak nak tengok sunrise ngan sunset sekali)
2) photoshoot ( kerol baru beli nikon baru)

mula2 cadangnya nak pegi dalam pukul 4 pagi tapi disebabkan semua dah excited cam dapat wang tunai rm5 ribu hinggit tu yang anjak kan masa gerak pukul 3 lbh..aku yang baru bangun tido neh dengan mamai2 lagi bersiap lah nak pegi broga..ien tak ikot sebab kawan dia nak datang bilik esoknya..
nilah ahli dewan undangan kolej yang menyertai ekspedisi menawan broga hill


picture ni masa pagi dah sampai puncak

yang terlibat : sharil,yus,odok,mimie,adelyn,amin,kerol,syahmi,spoket dan kengkawan kerol yang aku xberapa kenal,,,

masa tengah tunggu spoket sampai kiteorang tunggu lah kat shell kajang tu sempat lagi kiteorang main pijak kasut,,dan aku telah terkeluar awal sebab masa tu aku tengah blur dan pemenangnya tak silap aku syahmi..ehehe..lepas spoket kiteorang pun gerak pegi broga,,aku naik kete dengan adelyn, diaorang yang len sewa kete kenari..motif kenari sebab kerol yang drive,,kerol kan si galah so kena lah guna kenari..ahahah..
selepas beberapa minit perjalanan akhirnya sampai gak kat tempat yang dituju,,aku xberapa nak ada mood sebab aku mamai dengan ngantuk so aku sedikit senyap lah,,kiteorang pun startlah ekspedisi broga tu..
agak pancit jugak lah sebab dah agak lam kot aku tak panjat memanjat neh,,aku dah la ada fobia dengan panjat2 neh sebab aku penah jatuh masa nak menawan ulu bendul hill..so kepala otak aku memang pikir bukan2 jek tapi aku gagahkan jugak nak tawan broga tu,,nasib baik tak hujan so jalan pun tak licin..masa naik tu aku ingat tak ramai orang sekali tengok punya ramai umat manusia yang nak naik...memang sesak sikit lah,,,syahmi bertindak sebagai BSMM yang membawa perkakas untuk yang cedera..tapi alhamdulillah tak ada yang cedera cuma yang cramp2 tu adalah...

akhirnya setelah mendaki dan berhenti rehat...


nilah pic kat puncak sepuncak puncak ye lah...memang semua letih lah,,aku ni baju boleh perah kot,,peluh melimpah ruah....

jadi semua pun menunggu kemunculan sang matahari sampai pagi,,ramai jugak lah kat puncak tu sampai kiteorang nak cari port pun susah,,tunggu punya tunggu sang matahari tak muncul..

yus: aku rasa matahari segan nak keluar lah sebab ramai sangat yang tunggu dia keluar..


pic pagi2 buta..smart tak aku posing??

setelah puas berposing2 kami semua pun turunlah semula,,


masa nak turun tu memang ramai betul umat manusia dah macam semut api hurung gula?? ehehe..aku rasa macam sambut thaipusam pun ada sebab rasa cam panjat batu caves...



nilah hasilnya...

memang masa turun ramai yang turun dan ramai yang nak naik so memang teramat sesak dan group kiteorang pun berpecah,,aku dengan sharil, adelyn dengan amin, kerol,syahmi,mimie together, odok dengan spoket,,aku memang dah tak nampak budak2 neh,,,tapi part turun memang rasa cam sekejap jek sebab time turun kan laju,,part paling best adalah odok sujud syahwi kot betul2 depan spoket sebab dia tersalah lompat,,aku ngan sharil kat atas nampak odok dah gelak2..spoket yang depan mata odok boleh buat2 tak nampak odok jatuh depan dia,,ahahah...aku pun nyaris tersungkur jugak sebab overload lompat..eheheh...sampai jek parking kiteorang terus gerak pegi amir ali,,memang lapar nak mati lah masa tu...tapi disebabkan penat aku makan pun tak habis so tukang habis makanan yang habiskan...
sampai2 jek kolej aku terus mandi, basuh baju then tido,,tu pun tido kejap2..huhuhu..

having a blast time lah dengan diaorang,,huhuhu....<3





Comments

Popular Posts