hidup.hostel

hostel...asrama..kolej..blok kediaman..membawa maksud yang sama bagi semua manusia yang bergelar pelajar...aku dapat merasa duduk mende2 tu sume masa aku masuk matrikulasi..aku ni tak pernah duduk asing dari family dalam erti kata lain aku tak pernah urus diri aku sorang2..then dapat masuk matrik kena pulak matrik jauh kat utara so kena survive sendiri lah...


banyak pengalaman yang boleh kita kutip masa duduk hostel ni,,orang cakap kalau duduk hostel break the rules adalah perkara paling best..sepanjang aku duduk hostel takde lagilah aku break the rules tapi kalau rules kecik2 tu penah lah..hehe..


pengalaman yang aku kutip masa kat hostel : : 
-time mandi time tulah nak tanya kabo nak tanya dah study bab reproduction ke belum yang duduk berak pun nak jugak menjawab..
-time makan makan sesama kat lantai kalau pakcik2 kat kedai selalu cakap "open table" kalau budak hostel "open lantai" makan2 sambil sembang2 pasal masa depan..
-kalau keluar outing borong stok makanan dan wajib mesti ada maggi..
-lepas kuliah hari jumaat biasa budak perempuan akan membongkang sampai petang..
-lepas exam ataupun kuiz ciput pagi tu malam tu dah tengok muvie sampai pagi ada yang lagi advance pegi wayang,,alasan tensi..
-yang kaki jenis suka pegi kafe ni mesti selalu kena kirim2 dengan kaki yang malas pegi kafe..
-buat sting garden dalam bilik,,angkut tilam bagai..sepanjang duduk hostel dua tahun ni bilik aku memang jadi bilik gerakan budak2 since matrik..
-kalau yang befday time kat hostel memang perkara yang paling dikesalkan..
-ponteng kuliah sesama..
-kalau sorang sakit semua panik..ceh,,takdelah panik tapi risaulah sebab geng sakit..
-weekend akan dihabiskan dengan bersahaja tanpa studi..
-masa weekend tido 3 4 pagi bangun 11 12 pagi mandi2 terus pegi tapau..


banyak lagi lah pengalaman yang aku dapat,,,actually ada idea nak tulis ni sebab blogger basha nak sandar telah buat entri yang membuat aku nak menulis pasal hostel...


pengalaman ni lah yang akan kita ceritakan kat cucu cicit kita nanti...sekarang aku dah pun menghabiskan setahun kurang maksudnya kurang setahun di Kolej Aminuddin Baki UKM Bangi..terimakasih kawan-kawan..


p/s : thanx kawan2 yg wish befday kat aku..:)

Comments

Popular Posts