settle

tersenyum bahagia aku hari ini bertarikh 31.3.2011 sebab aku dah setel semua presentation projek2 dan assignment yang menyemakkan kepala hotak bebudak FTSM...motif lah suka bagi banyak2 assignment dengan projek final sem nak dekat2 exam neh...nak uji tahap kesabaran student ke hape??


    malam semalam aku ada dinner dekat bangi..aku tolong diaorang jadi mc untuk dinner tu..huhu..aku dengan ada lagi sorang budak fac aku jadi mc malam tu..


akibat tidak dapat menahan kelaparan, tu yang makan senyap2 belakang stage


           sepanjang majlis tu memang ok dan fun cuma bebudak third year yang dah macam first year kerenah diaorang..eheh..dekan dok sibuk2 bagi ucapan bebudak ni sibuk snap pic...pela..

           habis majlis awal dalam 11 lebih camtu lah then siap2 kemas terus gerak balik..dahla aku pegi dinner tu dengan tak mandi sebab aku datang petang untuk rehearsel so untuk mengelakkan berlaku mende2 yang tak diingini aku ngan si shafik tak balik ukm siap2 kat bangi hotel tu jek...

      eheh..aku nak share picture aku malam tu sebab aku pakai baju kak su...


comel tak??

      lepas balik dari dinner tu,,aku ingat nak rehat jap sebab memang dah tak larat sangat..sampai jek bilik kak su tanya nak siapkan accom pukul bape..aku pun dengan pantas mandi dan solat terus gerak pegi library sebab nak siapkan keje2 tu semua sebab esoknya aku ada presentation straight dari pukul 11 sampai 6...

      masa kat library tu memang separuh dari meja2 kat luar library semuanya budak2 FTSM dan subjek utama diaorang adalah menyiapkan projek database yang akan di presentkan esok hari..aku dahla penat so takde idea nak taip apa dalam report bi..so dah fed up sangat aku bukak you tube tengok hindustan..ahahah,,aku balik dalam pukul 6 lebih so sampai bilik terus tumbang sampai pagi...aku terjaga pun sebab mahzuz call..ehhe..thanx ye..

ni ada sedikit ringkasan daripada presentation aku...

presentation lab programming : 

masa ni memang aku lost betul,,dan paling bestnya adalah aku baru tengok soalan time present tu..dahla tak tau ape2 so aku kerahkan jugak otak aku untuk merempit selaju 180km/jam..untuk memahami soalan tersebut sebelum puan masura bertanya..masa present tu aku memang berharap kat kak su,,kiteorang kena present 2 soalan..aku dengan yakinnya nak present soalan lab 3 and kak su soalan lab 4....masa aku present tu tiba2 aku lost sampai aku terhenti berkata2...eheh..padahal baru jek beberapa minit aku belajar sebelum present..

presentation academic communication :

yang ni lagi best.,..group aku present dalam bentuk talk show so aku master ceremony so aku main bantai jek english aku dan yang paling vogue sekali adalah aku sendiri tak paham pe yang aku cakap..ahaha...aku memang main cakap jek sampai aku rasa benda yang aku cakap semua tu sampah!!

presentation database :

masa present ni semua student FTSM yang ambik subjek database kena duduk dalam dewan dan akan buat query berdasarkan database yang kiteorang reka...so group aku abg zul dengan apau tomey burn...so duduklah dalam group,,,soalan 1,2,3 boleh makan lagi masuk soalan 4 dengan 5 aku dengan geng aku dah serender....yang buat sql command aku, abg zul bertindak sebagai pereka jawapan manakala apau tomey burn sebagai penulis soalan...eheh..nampak cam tersusun tak organisasi kiteorang?? kiteorang tak boleh buat soalan 4 dengan 5 sebab database kiteorang tak link each other...apau tomey burn boleh plak cakap :

apau tomey burn : bersyukur lah dapat 6 markah...

     habis jek semua2 tu..aku balik memang dalam kepenatan lah..sampai bilik mandi2 makan2...dalam pukul 1 lebih aku terus tumbang..ehehe..sebabnya hari jumaat 1.4.11 aku balik umah bercuti sementara..huhu...

    aku memang macam hell la minggu lepas...tido dah lambat,,keje bersepah tak siap..last2 sem ni aku dengar pulak spekulasi dari fac aku..katanya course sistem komputer yang sekarang ni akan separate dua lagi...sistem komputer pengaturcaraan dan sistem komputer kejuruteraan,,dan dengar2 lagi spekulasi fac aku nanti nak banyak kan ambilan pelajar2 master...course yang ditawarkan dalam bentuk ijazah cuma tiga jek...dan the best part adalah course aku akan dinaiktarafkan menjadi empat tahun...best tak??? aku tak tau lah sama ada ura2 ni betul ke tak....eheh...aku harap tak betul lah...if betul aku nak ambik sistem komputer kejuruteraan sebab otak aku macam dah mula menyampah dengan pengaturcaraan...

p/s : terima kasih kerana membantu saya...


Comments

Popular Posts