cuti.durian.runtuh

Selamat hari raya Aidiladha kepada semua yang sudah menyambutnya.

Lambat sangat ucapan aku tu sebab sekarang tahap kemalasan aku tu melebihi paras gula dalam darah seorang pesakit diabetes. Ni nak cerita perihal si abang yang baru dapat durian runtuh, time cuti raya haji hari tu aku teman abang aku pegi pejabat lawyer sebab lawyer dia call suruh datang then sampai2 tu aku dah nampak cek bernilai 59k so instinct aku menyatakan tu duet abang aku.

Then bincang punya bincang abang aku dapat cash 37k lepas sesi potong memotong gov tax,upah lawyer dengan hutang. Balik je dari ambik duet tu abang aku sewa rumah tumpangan semata-mata nak kira duet, aku cakap kat  abang aku asal xkira kat dalam kete, dia cakap "kau gila apa dik? Tok Demang hari tu kena rompak dalam kete kot kang kalau kena rompak habis camtu je duet ni"

Siap-siap pembahagian semua kiteoarang pun balik, sepanjang perjalanan balik tu lah abang aku bagi-bagi duet kat member-member dia yang tolong dia. Aku pun dapat jugak income, dapat extra lagi bai!! Sebabnya aku yang rajin jaga dia time dia kat hospital dulu.

Aku rasa macam tak berbaloi 37k tu dengan apa yang dah abang aku rasa, abang aku cacat permanent kot. Tangan kiri dia tak boleh tegak. Aku balik awal cuti raya haji tu sebab aku balik rumah tak bawak buku pun.

Sekian,terimakasih.

p/s : ada tak ubat sakit malas aku ni =,="

Comments

Popular Posts