Phobia

Assalamualaikum semua *kesat kesat mata*

Harini Rusliyanah masuk lambat -.- 0946 am baru Rusliyanah clock in. Gara-gara bangun pukul 0902 am. Haih, prestasi menurun woi!

Okay walaupun prestasi gua menurun tapi gua nak jugak update blog gua, haa nampak tak Rusliyanah makin rajin update blog? wakaka! 

Post kali ni nak sembang pasal phobia. Gua syak semua ada phobia memasing kan? Gua pun ada phobia gua, dan gua rasa phobia gua ni sampai menganggu hidup gua. Tapi sebelum pasal phobia gua meh gua bagi definisi apa itu phobia. 

Penyakit Ketakutan (Fobia) adalah kecemasan yang luar biasa, terus menerus dan tidak realistis, sebagai respon terhadap keadaan eksternal tertentu.

Itu gua google maksud dia, tapi paling senang sembang phobia ni macam ketakutan yang kau rasa sekarang sebab tindakan kau dulu. Haa macam pariapa kan? -.-

Gua ada satu phobia yang agak kronik sekarang, phobia yang boleh bawak maut *serious talk* gua dulu penah accident langgar pakcik tua dan pakcik tua tu selamat dikebumikan. After sebulan dua accident gua gagah nak drive balik Bangi, *masa tu tengah last semester lagi* masa tu memang gua tak rasa phobia lagi. Memang muka keras je drive lepas accident, angah gua kabo gua semangat kental. 

Kalau orang lain mahu tak nak drive dah tapi gua fikir sampai bila gua nak susahkan orang lain ye dak? So gua gagah jugak drive. Gua sekarang phobia bila once gua masuk kereta nak drive gua terus terfikir adegan final destination, macam kereta meletup terbako apa semua, accident kena langgar lori. Lagi dekat highway bai! Memang otak gua fikir accident je, muka cover cun ni tapi otak fikir macam macam. 

Pastu gua phobia bila drive malam pastu ada manusia melintas jalan or jalan tepi tepi jalan raya, haa yang itu memang phobia plus menyumpah seranah. Tak boleh betul gua, sebab gua mesti teringat pasal accident gua dulu. Tak habis kat situ je phobia gua, phobia disambung bila orang lain yang drive then gua duduk sebelah pemandu haa cepat je tangan gua pegang tangan driver. Kalau driver bawak laju sikit memang sepantas mungkin gua cengkam lengan driver, kalau naik teksi memang cengkam seat jelah. Selepas itu gua phobia kalau gua naik moto pastu yang tukang bawak tu suka menyelit, memang gua terkejutkan orang yang tukang bawak tu haa. 

Yang bahayanya phobia gua ni, ia boleh membawa kepada accident. Kau bayangkan kalau kau drive pastu aku ada kat sebelah, tetiba aku tarik tangan kau pastu kereta ke tepi bam! Langgar pokok pehh mati -___- sampai sekarang phobia gua ni berleluasa. Nampak je muka cool masa driving tapi kepala otak memang fikir accident mati accident mati. 

Buat yang ada phobia tu, mohonlah ubah sikit sikit *cakap kat diri sendiri* kbai. 

Comments

Popular Posts